UA-90390788-1

CM – aspecten van verandermanagement

Aspecten van Verandermanagement

Succesvolle veranderingen zijn van cruciaal belang voor een organisatie. Verandermanagement is een goede keuze bij grotere, complexe veranderingen.

Verandermanagement heeft veel aspecten, zoals:

  • Heldere en operationele formulering van het doel van de verandering.
  • Rol van de opdrachtgever en verantwoordelijkheid en bevoegdheid van de Verandermanager en van de andere leden van het veranderteam.
  • Beschikbaarheid  van actuele inhoudelijke kennis en ervaring.
  • Beschikbaarheid van middelen en van medewerkers die voldoende tijd hebben.
  • Keuze tussen aanpakken waaronder een ontwikkelaanpak en een ontwerpaanpak.
  • Planning, taken, fasering van de veranderactiviteiten, go/no go momenten.
  • Besluitvorming bij de start en in de loop van het proces.
  • Interne en externe communicatie over de te verwachten veranderingen.
  • Omgaan met weerstanden.
  • Omgaan met ongeplande wensen en nieuwe eisen.
  • Monitoring van de voortgang.
  • Acceptatie van het resultaat.
  • Implementatie.
  • Evaluatie en overdracht naar organisatie.

Een proactieve benadering van veranderingen is de kracht van succesvol Verandermanagement

TDDE helpt u graag bij dit proces. Wij beschikken over enkele zeer ervaren verandermanagers die uw organisatie professioneel kunnen begeleiden

Lees terug: Verandermanagement                        Lees terug: Waarom ?                        Lees meer: Aanpakken                        Lees meer: Aandachtspunten

Contacteer ons

Print Friendly